Strona głównaProjekty → Code Week edukacja wczesnoszkolna oraz klasy IV-VIII Szkoły Podstawowej

Code Week edukacja wczesnoszkolna oraz klasy IV-VIII Szkoły Podstawowej

Code Week edukacja wczesnoszkolna oraz klasy IV-VII Szkoły Podstawowej

„Kliknij i koduj razem z Myśliszewicami” z takim hasłem włączyliśmy się w organizację Europejskiego Tygodnia Kodowania. Jest to ogólnoświatowe Święto Programowania. Tegoroczny #CodeWeek potrwa do 20 października.
CodeWeek to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko. Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem.

Edukacja wczesnoszkolna

klasy 4-8 szkoły podstawowej

 

Lp.

Aktywności

Realizacja

        1.

studio.code.org

Uczniowie przez nauczyciela zostają wprowadzeni
w świat programowania i myślenia algorytmicznego. Strona studio.code.org  udostępnienia uczniom kursy online wykorzystujące  kodowanie na lekcjach informatyki. Zawierają interaktywne ćwiczenia oraz materiały multimedialne. Podczas lekcji uczestnicy wykonują zadania z wybranych kursów studio.code.org aby poznać podstawowe pojęcia związane z programowaniem. 

       2.

Lightbot

Uczniowie uczą się kodowania wykorzystując grę strategiczną  , w której muszą zmierzyć się
z zachowaniem robota i jego nieporadnością. Dzieci pomagają robotowi  znaleźć odpowiednią drogę, zaprogramować jego ruchy po planszy. W tej grze bawimy się w programistę, który ustala zachowanie robota. Nasze zadanie polegało na  "oświetleniu" niebieskich pól planszy.

        3.

Gra terenowa w Orońsku  - Kodowanie
z klasami 6a i 6b.

Wędrówka to popularny temat podejmowany przez autorów tworzące gry. W trakcie nasza wyprawa poszukiwawcza do Orońska będzie stanowić tło opowieści o programowaniu.
Uczestnicy zajęć “zaglądając” do pudełek
z poleceniami, poznają te miejsca z perspektywy programistycznej. Pierwszym krokiem było zebranie ekipy, czyli rozpoczęcie procesu budowania zespołu. Dodatkowym elementem była aktywność polegająca
na spakowaniu ekwipunku poprzez rozwiązywanie zadań logicznych, sprzyjających poszukiwaniom strategii w rozwiązywaniu problemów.

         4.

Kodowanie bez elektryczności.

Praca w kilkuosobowych zespołach. Każda ekipa ma za zadanie ułożyć rozsypankę lub wieżę z kubeczków plastikowych.Należy wykorzystać WSZYSTKIE elementy.Poznajemy  podstawy programowania, osadzone w kontekście kompetencji miękkich, takich jak umiejętności współpracy, komunikacji w zespole, mierzenia się z wyzwaniami, w tym popełniania błędów i radzeniu sobie w sytuacji problemowej.

          5. 

Poznajemy podstawowe pojęcia związane
z programowaniem

Algorytmika, program,  procedura, ciąg poleceń, sekwencja, kodowanie, przepis - algorytm.   

        6.

Scottie go

Bohaterem gry jest sympatyczny kosmita Scottie, którego pojazd w wyniku awarii spada na ziemię. Należy pomóc Scottiemu zdobyć części zamienne do pojazdu kosmicznego, programując jego ruchy przy pomocy specjalnych klocków. Przed uczniami jest wiele godzin nauki i zabawy oraz szereg wymagających pomysłowości wyzwań i zadań, które musi wykonać Scottie aby naprawić swój pojazd i wrócić do domu.

        7.

Programowanie wizualne
i blokowe.

Korzystamy z aplikacji Scratch, Baltie. Poszukiwania rozwiązywań zadań logicznych, sprzyjających ustalaniu strategii w rozwiązywaniu problemów.